Memory és
un joc clàssic que ha entrat a moltes llars des que els infants són ben petits.
És senzill, divertit i ideal per compartir estones en família o a l’aula.
Comencem amb poques imatges quan són petits, i podem anar augmentant la dificultat
a mesura que creixen.
L’objectiu és molt clar: trobar les parelles d’imatges girant dues cartes a cada torn, amb el repte d’aconseguir-ho amb el mínim nombre de moviments. Per això, és essencial recordar quines cartes s’han girat abans i on estaven col·locades.
Les cartes ja tenen el revers
opac, i el joc es pot fer individualment, per parelles o per equips,
adaptant-lo a l’edat dels infants.
(Enganxem i plastifiquem)
MODALITAT
CLÀSSICA (MEMÒRIA)
1.
Es barregen les cartes i es
col·loquen boca avall.
2. Cada jugador gira dues cartes per torn.
- Si fan parella, se les queda i pot continuar
jugant.
- Si no coincideixen, les torna a tapar i passa el
torn.
3. Quan s’han emparellat totes les cartes, guanya qui n’ha aconseguit més.
MODALITAT
VELOCITAT (TOTS ALHORA)
- Les cartes d’imatges es col·loquen boca amunt i
disperses sobre la taula.
- Les cartes de concepte (o paraula) es deixen boca
avall en una pila.
- Es gira una carta de concepte i tots alhora
han de tocar la imatge correcta tan ràpid com puguin.
Qui ho fa primer guanya la carta (1 punt).
MODALITAT
CLASSIFICACIÓ I LLENGUATGE
- Totes les cartes es deixen boca amunt.
- Els infants han de classificar-les (animals,
fruits de tardor, fulles…).
- Cada carta s’ha d’explicar oralment: què és, on es troba, si fa olor, si ells l’han vist…
Ideal com a activitat guiada i
cooperativa, sense competició.
QUÈ ES TREBALLA EN TOTES LES VERSIONS
- Memòria visual i atenció sostinguda
- Vocabulari i riquesa expressiva
- Classificació lògica i conceptes bàsics
- Lectura / consciència fonològica (si s’hi afegeixen paraules)
- Velocitat de processament (en la variant ràpida)
- Competència comunicativa i interacció
MEMORY
DE OTOÑO
Memory es
un juego clásico que ha estado presente en muchos hogares desde que los niños
son muy pequeños. Es sencillo, divertido e ideal para compartir momentos en
familia o en el aula. Se puede empezar con pocas imágenes en edades tempranas,
e ir aumentando la dificultad a medida que crecen.
El objetivo es muy claro: encontrar
las parejas de imágenes girando dos cartas en cada turno, con el reto de
hacerlo con el menor número de movimientos posible. Por eso, es esencial
recordar qué cartas se han girado antes y dónde estaban colocadas.
Las cartas ya tienen el reverso opaco, y el juego se puede realizar individualmente, por parejas o en equipos, adaptándolo a la edad de los niños.
(Pegamos y plastificamos)
MODALIDAD
CLÁSICA (MEMORIA)
1.
Se barajan todas las cartas y se
colocan boca abajo.
2.
Cada jugador gira dos cartas por
turno.
- Si coinciden, se las queda y puede seguir jugando.
- Si no coinciden, las vuelve a girar y pasa el
turno.
3.
Cuando todas las cartas han sido
emparejadas, gana quien haya conseguido más parejas.
MODALIDAD
VELOCIDAD (TODOS A LA VEZ)
- Las cartas de imágenes se colocan boca arriba y
dispersas sobre la mesa.
- Las cartas de concepto (o palabra) se dejan boca
abajo en una pila.
- Se gira una carta de concepto y todos los
jugadores a la vez deben tocar la imagen correcta lo más rápido
posible.
→ Quien lo logra primero gana la carta (1 punto).
MODALIDAD
CLASIFICACIÓN Y LENGUAJE
- Todas las cartas se dejan boca arriba.
- Los niños deben clasificarlas (por ejemplo:
animales, frutos de otoño, hojas…).
- Cada carta debe explicarse oralmente: qué es, dónde se encuentra, si huele, si lo han visto
antes, etc.
Ideal como actividad cooperativa
y guiada, sin competición.
HABILIDADES QUE SE TRABAJAN EN TODAS LAS VERSIONES
- Memoria visual y atención sostenida
- Vocabulario y expresión oral
- Clasificación lógica y conceptos básicos
- Lectura / conciencia fonológica (si se añaden palabras)
- Velocidad de procesamiento (en la versión rápida)
- Competencia comunicativa e interacción






Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Moltes gràcies per la teva participació.
Muchas gracias por participar.