MEMORY DE TARDOR (Moments de tardor II)/ MEMORY DE OTOÑO (Momentos de otoño II)

Memory és un joc clàssic que ha entrat a moltes llars des que els infants són ben petits. És senzill, divertit i ideal per compartir estones en família o a l’aula. Comencem amb poques imatges quan són petits, i podem anar augmentant la dificultat a mesura que creixen.

L’objectiu és molt clar: trobar les parelles d’imatges girant dues cartes a cada torn, amb el repte d’aconseguir-ho amb el mínim nombre de moviments. Per això, és essencial recordar quines cartes s’han girat abans i on estaven col·locades.

Les cartes ja tenen el revers opac, i el joc es pot fer individualment, per parelles o per equips, adaptant-lo a l’edat dels infants. 

(Enganxem i plastifiquem)

MODALITAT CLÀSSICA (MEMÒRIA)

    1.      Es barregen les cartes i es col·loquen boca avall.

    2.      Cada jugador gira dues cartes per torn.

- Si fan parella, se les queda i pot continuar jugant.

- Si no coincideixen, les torna a tapar i passa el torn.

    3.      Quan s’han emparellat totes les cartes, guanya qui n’ha aconseguit més.


MODALITAT VELOCITAT (TOTS ALHORA)

  1. Les cartes d’imatges es col·loquen boca amunt i disperses sobre la taula.
  2. Les cartes de concepte (o paraula) es deixen boca avall en una pila.
  3. Es gira una carta de concepte i tots alhora han de tocar la imatge correcta tan ràpid com puguin.
    Qui ho fa primer guanya la carta (1 punt).

MODALITAT CLASSIFICACIÓ I LLENGUATGE

  1. Totes les cartes es deixen boca amunt.
  2. Els infants han de classificar-les (animals, fruits de tardor, fulles…).
  3. Cada carta s’ha d’explicar oralment: què és, on es troba, si fa olor, si ells l’han vist…

Ideal com a activitat guiada i cooperativa, sense competició.

QUÈ ES TREBALLA EN TOTES LES VERSIONS

  •  Memòria visual i atenció sostinguda
  •  Vocabulari i riquesa expressiva
  •  Classificació lògica i conceptes bàsics
  •  Lectura / consciència fonològica (si s’hi afegeixen paraules)
  •  Velocitat de processament (en la variant ràpida)
  •  Competència comunicativa i interacció

MEMORY DE OTOÑO

Memory es un juego clásico que ha estado presente en muchos hogares desde que los niños son muy pequeños. Es sencillo, divertido e ideal para compartir momentos en familia o en el aula. Se puede empezar con pocas imágenes en edades tempranas, e ir aumentando la dificultad a medida que crecen.

El objetivo es muy claro: encontrar las parejas de imágenes girando dos cartas en cada turno, con el reto de hacerlo con el menor número de movimientos posible. Por eso, es esencial recordar qué cartas se han girado antes y dónde estaban colocadas.

Las cartas ya tienen el reverso opaco, y el juego se puede realizar individualmente, por parejas o en equipos, adaptándolo a la edad de los niños.

(Pegamos y plastificamos)

MODALIDAD CLÁSICA (MEMORIA)

1.      Se barajan todas las cartas y se colocan boca abajo.

2.      Cada jugador gira dos cartas por turno.

- Si coinciden, se las queda y puede seguir jugando.

- Si no coinciden, las vuelve a girar y pasa el turno.

3.      Cuando todas las cartas han sido emparejadas, gana quien haya conseguido más parejas.

MODALIDAD VELOCIDAD (TODOS A LA VEZ)

  1. Las cartas de imágenes se colocan boca arriba y dispersas sobre la mesa.
  2. Las cartas de concepto (o palabra) se dejan boca abajo en una pila.
  3. Se gira una carta de concepto y todos los jugadores a la vez deben tocar la imagen correcta lo más rápido posible.
    → Quien lo logra primero gana la carta (1 punto).

MODALIDAD CLASIFICACIÓN Y LENGUAJE

  1. Todas las cartas se dejan boca arriba.
  2. Los niños deben clasificarlas (por ejemplo: animales, frutos de otoño, hojas…).
  3. Cada carta debe explicarse oralmente: qué es, dónde se encuentra, si huele, si lo han visto antes, etc.

Ideal como actividad cooperativa y guiada, sin competición.

 HABILIDADES QUE SE TRABAJAN EN TODAS LAS VERSIONES

  • Memoria visual y atención sostenida
  • Vocabulario y expresión oral
  • Clasificación lógica y conceptos básicos
  • Lectura / conciencia fonológica (si se añaden palabras)
  • Velocidad de procesamiento (en la versión rápida)
  • Competencia comunicativa e interacción
DESCARREGAR


Comentaris