Aquest recurs consisteix en una
sèrie de targetes o flascards relacionades amb elements propis de la tardor
(com ara fulla, castanya, carabassa, bolet, paraigua,
etc.).
Cada targeta presenta tantes caselles buides com lletres té la paraula. L’objectiu és que els infants completin el nom de l’element lletra per lletra, tot observant la imatge que l’acompanya o escoltant una pista oral del mestre o mestra.
Com
introduïm l’activitat
Podem començar mostrant als nens i
nenes les imatges dels elements de la tardor i conversant sobre ells: què són,
on els trobem, per què són típics d’aquesta estació...
A continuació, repartim les targetes amb les caselles buides i expliquem que hauran
d’omplir els espais amb les lletres que formen el nom de l’element.
Podem fer-ho de diferents maneres:
_
De forma col·lectiva: el mestre escriu les lletres a la
pissarra mentre la classe les diu en veu alta.
_
En petit grup o parelles: els
infants cooperen per descobrir les lletres que falten.
_
De manera autònoma: si ja reconeixen les paraules,
poden completar-les sols.
Què
treballem amb aquest recurs
_
Consciència fonològica i lèxica:
associar so i grafia de cada lletra.
_
Vocabulari: aprendre i reforçar paraules
pròpies de la tardor.
_
Atenció i observació: fixar-se en els detalls de les
imatges per deduir la paraula.
_
Motricitat fina: escriure dins de les caselles.
_
Lectoescriptura: identificar, ordenar i reconèixer
lletres i paraules.
Variants
del joc
_
Versió oral: el mestre diu una pista (“És marró
i cau dels arbres”) i els infants intenten endevinar la paraula, afegint les
lletres a la targeta.
_
Lletres mòbils: en lloc d’escriure, poden
col·locar les lletres retallades dins de les caselles.
_
Versió memòria: mostrar la paraula completa uns
segons i després amagar-la perquè la recordin i la reescriguin.
_
Versió competició: en petits grups, veure qui
completa més paraules correctament en un temps determinat.
_
Afegir nivells de dificultat:
paraules curtes per als més petits i més llargues o compostes per als més
avançats.
EL OTOÑO LETRA A LETRA
Fichas
de letras: adivina el elemento del otoño
Este recurso consiste en una
serie de tarjetas o flashcards relacionadas con elementos típicos del otoño
(por ejemplo: hoja, castaña, calabaza, seta, paraguas,
etc.).
Cada tarjeta presenta tantas casillas vacías como letras tiene la palabra. El objetivo es que los niños y niñas completen el nombre del elemento letra por letra, observando la imagen que la acompaña o escuchando una pista oral del maestro o maestra.
Cómo
introducimos la actividad
Podemos empezar mostrando las
imágenes de los elementos del otoño y conversando sobre ellos: qué son, dónde
los encontramos, por qué son propios de esta estación…
A continuación, repartimos las tarjetas con las casillas vacías y explicamos
que deben rellenar los espacios con las letras que forman el nombre del
elemento.
Podemos hacerlo de distintas
maneras:
_
De forma colectiva: el maestro escribe las letras en
la pizarra mientras la clase las dice en voz alta.
_
En pequeño grupo o parejas: los
niños cooperan para descubrir las letras que faltan.
De
manera autónoma: si ya reconocen las palabras,
pueden completarlas solos.
Qué
se trabaja con este recurso
_
Conciencia fonológica y léxica:
asociar sonido y grafía de cada letra.
_
Vocabulario: aprender y reforzar palabras
propias del otoño.
_
Atención y observación: fijarse
en los detalles de las imágenes para deducir la palabra.
_
Motricidad fina: escribir dentro de las casillas.
_ Lectoescritura: identificar, ordenar y reconocer letras y palabras.
Variantes
del juego
_
Versión oral: el maestro da una pista (“Es
marrón y cae de los árboles”) y los niños intentan adivinar la palabra,
añadiendo las letras en la tarjeta.
_
Letras móviles: en lugar de escribir, pueden
colocar letras recortadas dentro de las casillas.
_
Versión memoria: mostrar la palabra completa unos
segundos y luego esconderla para que la recuerden y la escriban.
_
Versión de competición: en
pequeños grupos, ver quién completa más palabras correctamente en un tiempo
determinado.
_
Diferentes niveles de dificultad:
palabras cortas para los más pequeños y más largas o compuestas para los más
avanzados.
INSTRUCCIONS: Retallar, doblegar, enganxar i plastificar
INSTRUCCIONES:
Recortar, doblar, pegar y plastificar.








Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Moltes gràcies per la teva participació.
Muchas gracias por participar.