Un nou paquet d’enigmes. Aquest cop utilitzarem bicis
en lloc de cotxes!
M’agrada que els nens i nenes busquin les seves
pròpies fonts, però per fer-ho s’ha d’anar treballant des de petits, de manera
que els donis les eines perquè ells puguin buscar els seus recursos.
Evidentment, si no hi ha motivació, no hi ha interès.
Pensant maneres de buscar aquesta motivació vaig tenir la idea de plantejar un enigma cada setmana.
El dilluns, quan arribàvem a classe teníem penjat en
un taulell “l’enigma de la setmana”.
Aquest estaria penjat fins divendres. Tenien tota
aquella setmana per trobar la solució.
Podien apuntar-lo i endur-se’l a casa (per fer participar en els pares i mares...), memoritzar-lo, intentar deduir-lo, buscar col·laboracions (germans, avis...) el que ells/elles volguessin.
La condició era que no donessin la solució als companys/es, fins que s’acabés el termini.Quan creien saber-lo, m’ho comunicaven i veiem si era
cert o devien seguir indagant.
Quan l’encertaven pintaven un quadret al gràfic, que
teníem al taulell amb el seu número (també podien posar una enganxina).
Deixàvem molt clar que no era una competició, només una manera de saber quants enigmes havien resolt (aquí crec que és necessària
una mica de mà esquerra amb alguns nens/es del grup, tots/es sabem qui
necessita una mica més d’ajuda).
L’últim dia dèiem i comentàvem la solució.
Ja podíem passar al següent enigma! Va ser tot un èxit!
Els nens/es de 1r estaven encantats, només volien
saber quin seria el pròxim enigma que se’ls plantejaria. Canviant la dificultat
es podria aplicar a nens més grans, però també a més petits (p-5 amb
endevinalles senzilles...)
DESCARREGAR ENIGMES 2 (català)
Imatges Flaticon i Freepik
ENIGMAS 2
Un nuevo paquete de enigmas. ¡Esta vez utilizaremos
bicis en lugar de coches!
Me gusta que los niños y niñas busquen sus propias fuentes, pero para ello hay que ir trabajando desde pequeños, de manera que se les faciliten las herramientas para que ellos puedan buscar sus recursos. Evidentemente, si no hay motivación, no hay interés.
Pensando maneras de buscar esa motivación tuve la idea
de plantear un enigma cada semana.
El lunes, cuando llegábamos a clase, teníamos colgado
en un tablero "el enigma de la semana".
Este estaría colgado hasta el viernes. Tenían toda esa
semana para encontrar la solución.
Cuando creían saberlo, me lo comunicaban y comprobábamos si era cierto o debían seguir indagando.
Cuando acertaban pintaban un cuadrito en el gráfico,
que teníamos en el tablero con su número (también podían poner una pegatina).
También teníamos un
juego, en el que cada niño/a, tenía un coche (ahora bici) con su número y
lo hacían avanzar (velcro) a medida que acertaban los enigmas.
Dejábamos muy claro que no era una competición, solo una manera de saber cuántos enigmas habían resuelto (aquí creo que es necesaria un poco de mano izquierda con algunos niños /as del grupo, todos /as sabemos quién necesita un poco más de ayuda).
El último día decíamos y comentábamos la solución.
¡Ya podíamos pasar al siguiente enigma! ¡Fue todo un
éxito!
Los niños /as de 1º estaban encantados, solo querían
saber cuál sería el próximo enigma que les plantearía. Cambiando la dificultad
se podría aplicar a niños mayores, pero también a los más pequeños (p-5 con
adivinanzas sencillas...)
DESCARGAR ENIGMAS 2 (castellano)
Imágenes Flaticon y Freepik
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Moltes gràcies per la teva participació.
Muchas gracias por participar.