PARAULES SECRETES/ PALABRAS SECRETAS

Es tracta d’un taulell on cadascú té un sobre amb el seu nom. En aquest, dipositarem una paraula secreta (ningú la coneix fins que la treu). Cadascú haurà d’investigar la seva paraula i després donar-la a conèixer a la resta de companys/es. S’ajudaran completant una petita ressenya que els servirà per donar suport a la seva exposició.

Com podeu veure aquestes paraules seran les que nosaltres vulguem i estaran en funció dels nostres interessos (allò que vulguem treballar). Poden ser paraules d’una síl·laba, dos...amb aquella lletra que estem introduint, paraules relacionades amb un centre d’interès o projecte, números per consolidar la xifra, ortografia... Dóna molt marge!

És una manera que assimilin aquest vocabulari i ampliïn coneixements, ja que molts aporten informació addicional interessant.

Jo ho vaig introduir a CI d’aquesta manera: 

Un dia en arribar a classe es van trobar aquest taulell penjat a la paret (estan acostumats al fet que tot sovint apareixen sorpreses a l’aula, i ja les esperen). 

Després del diàleg pertinent, hipòtesi i deduccions (molt treball oral), varen decidir que devien mirar el seu sobre per veure que contenia...la resta va venir rodat. 

Només necessitem un taulell de suro i un sobre per cada nen/a.

Aquesta idea la vaig veure a l’auladelamaestralaura i em va semblar genial. La veritat és que a mi m’ha resultat!

DESCARREGA

PALABRAS SECRETAS

Se trata de un tablero donde cada cual tiene un sobre con su nombre. En este, depositaremos una palabra secreta (nadie la conoce hasta que la saca). Cada cual tendrá que investigar su palabra y después darla a conocer al resto de compañeros/se. Se ayudarán completando una pequeña reseña que les servirá para apoyar su exposición.

Cómo podéis ver, estas palabras serán las que nosotros queramos y estarán en función de nuestros intereses (aquello que queramos trabajar). Pueden ser palabras de una sílaba, dos...con aquella letra que estamos introduciendo, palabras relacionadas con un centro de interés o proyecto, números para consolidar la cifra, ortografía... ¡Da mucho margen! 

Es una manera de que asimilen este vocabulario y amplíen conocimientos, puesto que muchos aportan información adicional interesante.

Yo lo introduje, en Ciclo Inicial, así:
Un día al llegar a clase se encontraron el tablero colgado en la pared (están acostumbrados al hecho de que a menudo aparecen sorpresas en el aula y ya las esperan). Después del diálogo pertinente, hipótesis y deducciones (mucho trabajo oral), decidieron que debían mirar su sobre para ver que contendía...el resto vino rodado.

Solo necesitamos un tablero de corcho y un sobre para cada niño/a.

Esta idea la vi en el auladelamaestralaura y me pareció genial. ¡A mí me ha resultado!

DESCARGAR



Comentaris