Aquest joc el vaig pensar com una manera divertida de treballar les lletres.
Quan vull treballar una lletra, faig que aparegui una
pista a la classe (la deixo en el taulell de notícies o en algun lloc visible
que ells i elles vegin quan entren).
Ho plantejo com un enigma i els convido (per grups), a
esbrinar la solució. Anem reflexionant i buscant possibles respostes.
Generalment sempre hi ha algú que s’adona que podem anar a buscar més pistes
(si no, jo els ajudo que es fixin).
Per grups surten a la recerca.
Prèviament hem amagat les lletres allà on els indica
la pista, de manera que les trobin quan explorin una mica.
Tenim la norma que només poden agafar una mostra del
que trobin (les primeres vegades que ho vaig posar en pràctica, hi havia algun
grup que agafava totes les lletres que trobava i els altres es quedaven
sense... Uf!).
Una vegada han fet les troballes, tornem a classe, veiem
si eren certes les suposicions que havien fet, posen en comú les experiències
que han viscut, com s’han sentit... i ja podem començar a treballar aquell so.
Aquest joc també l’havia pensat per introduir algun
tema concret, en lloc de lletres podien ser paraules, frases, dites... Donar
les pistes i anar a buscar les respostes per deduir que treballarem. D’aquesta
manera ells/es se senten d’alguna manera protagonistes en l’elecció d’aquell
tema. És molt important que ens belluguem
segons els seus interessos, o treballar el moment.
Tot i que ho podem fer sols, és interessant que
busquem l’ajuda d’una altra persona per amagar les pistes, les lletres... (ens
facilitarà la feina).
Este juego lo pensé como una manera divertida de
trabajar las letras.
Cuando quiero trabajar una letra, hago que aparezca
una pista en la clase (la dejo en el tablón de noticias o en algún lugar
visible que ellos y ellas vean cuando entran).
Lo planteo como un enigma y los invito (por grupos), a
averiguar la solución. Vamos reflexionando y buscando posibles respuestas.
Generalmente siempre hay alguien que se da cuenta que podemos ir a buscar más
pistas (si no, yo los ayudo que se fijen).
Una vez creen que tienen la clave, vamos a buscar
donde nos indica la pista para verificar que no nos hemos equivocado.
Por grupos salen a la busqueda.
Previamente hemos escondido las letras donde indica la
pista, de forma que las encuentren cuando exploren un poco.
Tenemos la norma que solo pueden coger una muestra de lo
que encuentren (las primeras veces que lo puse en práctica, había algún grupo
que cogía todas las letras que encontraba y los otros se quedaban sin... ¡Uf!).
Una vez han hecho los hallazgos, volvemos a clase,
vemos si eran ciertas las suposiciones que habían hecho, ponen en común las
experiencias que han vivido, como se han sentido... y ya podemos empezar a
trabajar aquel sonido.
Este juego también lo había pensado para introducir algún tema concreto, en lugar de letras pueden ser palabras, frases, dichos... Dar las pistas e ir a buscar las respuestas para deducir que trabajaremos. De este modo ellos/as se sienten de alguna manera protagonistas en la elección del tema.
Es muy importante tener en cuenta sus intereses, o
trabajar el momento.
A pesar de que lo podemos hacer solos, es interesante
que busquemos la ayuda de otra persona para esconder las pistas, las letras...
(nos facilitará el trabajo).
DESCARGAR (abecedario)
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Moltes gràcies per la teva participació.
Muchas gracias por participar.